Bacalah ayat kursi tika…

4 Nov

Amalkan bacaan Ayat Kursi:

1) Baca pada saat keluar rumah, 70000 malaikat akan menjagamu dari semua sisi (ini tak keluar jer rumah masuk kereta, start enjin terus bukak radio sekuat hati)

2) Baca saat masuk rumah, kemiskinan tidak akan memasuki rumahmu (ini tak masuk jer rumah menonong bukak TV sebab citer favourite dah setat)

3) Baca setelah berwudhu, darjatmu akan dinaikkan 70 tingkat (ini tak lepas jer amik wudhu gi tinjau TV nak usha citer apa tengah ditayangkan)                                                                    
4) Baca pada saat tidur, malaikat akan menjagamu sepanjang malam (ini tak, nak tidur jer gi dengar lagu rock)

5) Baca setelah solat, maka jarak antara kamu dan syurga hanyalah kematian (ini tak, dah habis solat meluru sap sap sup nak gi tengok TV)

 

Sesamalah kita amalkannya yer!

 

 

4 Responses to “Bacalah ayat kursi tika…”

  1. mar November 4, 2011 at 7:05 am #

    subhanaallah, byk sungguh ganjarannye. kite selalu buat yg pertama n kelima je. pasni kene usaha tuk buat!

    thanks 4 sharing kak!

    • rillys November 4, 2011 at 1:18 pm #

      takpe sis, slow2 at least b4 this ada jugak yg mar amalkan…good girl

  2. yan November 4, 2011 at 10:36 am #

    ALHAMDULLILAH.. this is magical ayat for me…

    • rillys November 4, 2011 at 1:03 pm #

      budak kecik pun senang nak hafalkan sis…semoga kita sentiasa dilindungi

Leave a Reply