Walau yang tua dah tiada, anak cucu mesti bersatu

29 Jun

Semalam i story pasal bbq kat kampung sebelah abah. Siang sebelum tu adalah buat sikit kenduri tahlil dan gotong-royong among adik beradik abah.

Rindunya nak balik kg!

Terima kasih pada orang kg. yang hadir. Semoga semuanya mendapat keberkatan dimajlis ni..amin.

Amboi makcik-makcikku, seronok basuh periuk nampak..hehe

Lepas kenduri tu adalah gotong royong sikit bersihkan kawassan rumah.

Dan jugak alih pondok kecil ni.

Belah petang sikit, reramai gi bersihkan kubur arwah atuk.

Dan juga kubur arwah nenek. Kami sentiasa mengingati dan mendoakan keamanan kedua2 arwah disana. Al-fatihah..

Syukur kerana ku dikurniakan keluarga besar yang sangat penyayang…

 

4 Responses to “Walau yang tua dah tiada, anak cucu mesti bersatu”

  1. rasp June 30, 2011 at 2:09 am #

    mmg sgt2 bersyukur dgn famili kita yg sepakat nie kan sis….
    bestnya tengok kampung u ….
    alfatihah….

    • rillys June 30, 2011 at 11:24 am #

      amin..thanks sis 🙂

  2. Sumijelly June 30, 2011 at 9:00 am #

    alahai……windu tul ngan kampung…

    sumi kampung pun dah x der sesiapa dah…

    yg tinggal hnya umah.. tu pun pak cik yg duduk…huhuhu

    • rillys June 30, 2011 at 11:21 am #

      kampung ly pun tinggal makcik ngan husband dia jer. tapi kalau ada kenduri camni reramai balik, seronokkan 🙂

Leave a Reply