Sini jugak yang mendamaikan

31 Mar

Bila stress kerja mesti teringat keindahan kampung. Zasss moh ler pulang ke kampung halaman terchenta.

Muka eksaited plus gerun tengok deretan lembu yang melintas jalan. Cat walk habis mereka. Ko nak hon? honnnlah! Ada diorang kesah…?

Kampung belah abah tak jauh pun, kat Melaka jer.

Sesi abang ngan hero kecik menggelapkan kulit memasing. Cuaca cantik sangat masa ni, panas terik menerik. Pekena abc campur cendol campur lai chi kang pun sodap ni!

Berguna jugak pondok kecil ni. Boleh berteduh. Kalau ada anak pompuan dah lama agaknya main memasak kat sinikan. Tapi dapat kat anak2 bertuah berdua ni, main terjun main lelompat jer kerjanya. Yang tak tahan siap digoncangnya kekuat pondok ni, nak test roboh ke tak. Ya Allah hai…

Kincir angin palsu.

Rumah cinonit. Hari2 kakak abah yang tinggal kat rumah arwah atuk kemas2 rumah cinonit ni. Kemain lagi maintenancenya.

Ok dah tenang sikit jiwa bila dapat flashback masa balik kg. haritu. Selamat menjalani hari dengan tenang yer…

 

8 Responses to “Sini jugak yang mendamaikan”

  1. attyfir March 31, 2011 at 3:13 pm #

    cantiknya rumah kecik tu
    kalo budak perempuan dah main mak-mak ngn main masak2 dah tuh .

    • rillys March 31, 2011 at 3:58 pm #

      pastu feeling2 cantikkan..hihi

  2. jm March 31, 2011 at 3:14 pm #

    wahhh tanteknye kampungggg!!!!

    • rillys March 31, 2011 at 3:55 pm #

      disinilah tempatku mencari kedamaian..ecewahhh 😀

  3. Ada Dalina March 31, 2011 at 5:46 pm #

    sis, sgt cantek, cantek sgt2 kg sis….nak lepak situ brg semlm 2 bleh?hehehhehe……….yer, pasti damai!

    • rillys April 1, 2011 at 10:07 am #

      boleh saja, buat ala2 homestay pun boleh gak ni ekk

  4. cik wanie March 31, 2011 at 9:54 pm #

    bila tgk rumah kat kg tue,
    terus wanie jadi rindukan kg kat muar,
    mcm manalah keadaan di sana kan,
    rindu nak blk sana….

    huk huk huk

    • rillys April 1, 2011 at 10:06 am #

      ohh kg. kat muar ke? baliklah sekali sekala kalau rindu..hehe

Leave a Reply