Bila belon itu meletup!

20 Aug

Malam kelmarin hero kecik minta belon. Tapi nak belon yang ada pic Ben 10 katanya. Sampai mengigau I dek request itu. Tengah syok tidur boleh pulak melompat bangun sebab mimpi ada belon pecah kat depan muka. Yang pecahkan belon tu adalah Ben 10 tu sendiri! Tah apa-apa.

For your info, I ni pentakut belon sejak azali. So bila dah terbangun tu ngam2 waktu sahur, so selamba jerlah I steady jer berdiri n jalan macam biasa lepas melompat tu.. sambil meninggalkan baba yang terpinga2 kenapalah bini aku ni?

Ceruk mana pulak I nak cari belon Ben 10. So I beli jer yang biasa punya. Janji boleh tiup sudah. Banyak songeh pulak..tapi in return I belikan dia yo-yo Ben 10..haa yang tu adalah. Peninglah asyik Ben 10 jer..kang mama belikan toys brand barbie kang?

Tiuplah sampai subuh pun. Janji jangan depan muka mama.

Oklah just a light entry harini. Insyaallah I balik kampung baba lepas berbuka harini. Rindu pulak nak mandi air tempayan..haha..saja nak tease baba..kecik2 dulu u curi2 minum air tempayan masa puasakan :P…ehh tapi syoklah mandi air tempayan..sejuk bangat!

Have a pleasant weekend 🙂



18 Responses to “Bila belon itu meletup!”

  1. ZE August 20, 2010 at 12:21 pm #

    air tempayan? =)

    • rillys August 20, 2010 at 12:44 pm #

      mengapa? tak pernah tengok tempayan ehh 😀

  2. Wawa~* August 20, 2010 at 12:54 pm #

    LOL kak… lawak saya cuba imagine akak terlompat bangun tido bila mimpi ben 10 letupkan belon tu XD adeh.. comel jer…

    macam2 hero kecik.. mmg pminat setia ben 10 nih.. hehe.. air tempayan sy mcm x penah mandi… air kolah biasa la kak, btul.. mmg sejukkk.. hehehe 😀

    • rillys August 20, 2010 at 1:12 pm #

      geram betul sampai masuk dalam mimpi..hihi

      air tempayan lagi sejuk dikkk..hehe

  3. REDBLOODSNOW August 20, 2010 at 1:21 pm #

    haha…oooo hubby akak kecik² dulu curi minum air tempayan ea. leh bygkan..hahaha. btw, tgk dorg tiup belon, ttbi zie jd gatal nk belon gak…hahaha 😀

    • rillys August 20, 2010 at 1:45 pm #

      bebudak lelakikan mmg notty..hehe..eee teringin gak nak tiup belon ekk..gi beli..gi beli

  4. zuris August 20, 2010 at 1:22 pm #

    hihii..sampai mimpi2 tu
    ada kes ke dgn belon? 😉

    • rillys August 20, 2010 at 1:41 pm #

      ada :D…tu yang fobia tu..hehe

  5. mekchu August 20, 2010 at 3:13 pm #

    susah tu nak carik.. hahaha.. sama lah, mekchu pun takut sgt ngan belon.. lipas pun.. apa kata lukiskan gmbr ben 10 kat belon

    • rillys August 20, 2010 at 3:17 pm #

      eee kalau dah nama fobia dgn belon..pegang belon pun taknak..inikan pulak nak lukis2 😀

  6. Dee August 20, 2010 at 8:47 pm #

    mimi pun suka main belon nih..dia tiup sendiri..kdg2 meletup gak..tp dia x takut..hehehe..

    • rillys August 23, 2010 at 12:03 pm #

      beranilah mimi tu..kalau ly memang dah jerit2..haha

  7. hamzah August 20, 2010 at 11:04 pm #

    hehe.. wow. nice

    • rillys August 23, 2010 at 11:24 am #

      wow jugak..apa yg nice 😀

  8. mummysyafie August 20, 2010 at 11:06 pm #

    air tempayan tu air camne rillys? air tadahan hujan ke? ngan belon nor takut sikit..tak berani nak tiup besar2

    • rillys August 23, 2010 at 11:21 am #

      air mata air yg disimpan dalam tempayan utk dibuat mandi..sejuk dinginnya Allah jer yg tahu..pastu terus segar bugar..hehe

  9. Lady of Leisure August 21, 2010 at 12:03 am #

    i sangat fobia kalau ada org tiup belon heheh.. sendiri tiup pun takot gak

    • rillys August 23, 2010 at 11:08 am #

      eee samalah! tiup sendiri pun tertutup2 mata…

Leave a Reply